Poznáte to. Príde za vami kamarátka či kolegyňa z práce s tým, že vám prinesie katalóg kozmetiky, oblečenia, čistiacich prípravkov či pomôcok do domácnosti. Vraj, či si nechcete objednať. Čo vám napadne ako prvé? Väčšina ľudí by asi zaujala negatívny postoj, pretože má dosť „zaručene odskúšaných voňaviek či čističov na okná“, ktorých je všade naokolo neúrekom.
Netreba ale všetkých hádzať do jedného vreca. Je samozrejmé, že ak Vás na ulici zastaví úplne neznáma žena alebo muž s tým, že vám ponúka na predaj stopercentne originálny parfum, v ktorého cene máte ešte 3 ďalšie, ktoré si môžete vybrať hneď na mieste či objednať z katalógu, asi budete utekať tak rýchlo, ako sa len bude dať. Ak vám ale váš známy či známa ponúkne katalóg so značkou, s ktorou majú svoje vlastné dobré skúsenosti, prečo to neskúsiť? Je iné vypočuť si názor a skúsenosti s výrobkami od človeka, ktorému veríte a poznáte ho, ako od niekoho, kto sa snaží stoj čo stoj vymámiť od vás peniaze za niečo, čo sa na značku len podobá, v horšom prípade ani to nie.
Nakupovanie vecí cez katalóg má aj svoje výhody. Prvou je to, že hoci nemusíte mať prístup na internet, aj tak „nakupujete z pohodlia domova“, pretože človek, ktorý vám katalóg ponúka sa o všetko postará. Vy si len vyberiete a on už zariadi všetko ostatné od objednávky, prebratie tovaru až po „donášku do vlastných rúk“. Či už ide o oblečenie, čistiace prípravky, pomocníkov do kuchyne či kozmetiku, každý predávajúci, ktorý sa chce predaju cez katalóg venovať čo najlepšie by mal mať výrobky, ktoré ponúka odskúšané. Aj keď nie všetky, ale určite aspoň tie, ktoré odporúča svojim priateľom a teda aj zákazníkom. Kupujúci tak má ďalšiu výhodu, že má informácie „z prvej ruky“ o tom, aké výrobky sú, ako fungujú a či naozaj zaručujú všetko tak, ako sa píše v katalógu.
Pri väčšine kozmetických, ale i čistiacich prostriedkov býva možnosť vyskúšania prostredníctvom vzoriek a následne, ak je zákazník spokojný si môže vybrať celé balenie prípravku. Aj to je ďalšia výhoda v porovnaní s nakupovaním cez internet či kamenný obchod. Tu vám totižto dá vzorku a možnosť vyskúšania zdarma len málokto. Ak sa teda dostanete do styku s predajom a nakupovaním cez katalóg, „nehádžte hneď flintu do žita“ a skúste popremýšľať, či by to nebolo pre vás naozaj výhodné.