Hovoria vám niečo slovíčka ako SEO, alebo SEM? Tieto skratky pochádzajú z anglických výrazov, a to Search Engine Optimization a Search Engine Marketing. Vo všeobecnosti by sme mohli povedať, že SEO spadá pod SEM. Tak a teraz s to skúsime vysvetliť ľudskou rečou. V preklade hovoríme o optimalizácií pre vyhľadávače, ktorú potrebuje každý, kto prevádzkuje web.seo analýza
 
Optimalizácia pre vyhľadávače zahŕňa viacero samostatných činností. Toto sú niektoré z nich.
 
ON-PAGE SEO

  1. optimalizované titulky
  2. meta popisy
  3. heading tagy- H1, H2, H3 (formátovaný text)
  4. optimalizovaný čas stránky
  5. optimalizované obrázky
  6. štrukturované dáta

OFF-PAGE SEO

  1. aktivita na sociálnych sieťach
  2.  prispievanie na fóra
  3. spätné odkazy

 
Tak a teraz poďme k tej spomínanej ľudskej reči. Optimalizácia pre vyhľadávače zapríčiní to, že daný web bude lepšie prístupný. To znamená, že ak niekto zadá do vyhľadávača isté výrazy, stránka sa zobrazí na najvrchnejších priečkach. Hovoríme o príklade, keď do Google zadáte napríklad slovo „recept“. Všimnite si, že medzi prvými stránkami sa vám budú neustále zobrazovať tie isté weby. Istú úlohu zohráva aj ich návštevnosť, respektíve obľúbenosť medzi používateľmi. Avšak na rovnakej úrovni je aj táto optimalizácia.sem
 
Optimalizácia pre vyhľadávače patrí do rúk odborníkov. Všetko musí so všetkým takpovediac ladiť. Cena SEO služieb závisí najmä od toho, v akom rozsahu ju potrebujete práve vy. V niektorých prípadoch vás môže vyjsť na pár eur, niekedy si za ňu jednoducho musíte zaplatiť o niečo viac.
 
Ešte zopár slov ku SEM
 
Skratka SEM označuje marketing vo vyhľadávačoch. Ide o formu internetového marketingu, ktorý pracuje najmä s platenými výsledkami vyhľadávania, ako je napríklad PPC reklama. Hlavný rozdiel však spočíva v tom, že SEM v sebe ukrýva rôzne formy a časti online marketingu, jedným z nich je aj práve spomínané SEO.