Recenzia divadelnej hry “Maturitné stretko”

Maturitné stretkoRecenzia divadelnej hry Maturitné stretko Divadla Tandem

S príchodom víkendu väčšina z nás premýšľa ako a kde sa v piatok zabaviť a odreagovať po náročnom pracovnom týždni. Niekto preferuje posedenie s priateľmi, iný si odpočinie pri dobrom filme alebo hudbe, mňa poteší návšteva divadla. Minulý týždeň som mala možnosť prvý krát zažiť atmosféru ochotníckeho divadla, kde miesto profesionálnych hercov stretnete skupinu mladých talentovaných ľudí, pre ktorých je divadlo koníčkom, ktorému sa venujú vo voľnom čase popri práci, či štúdiu. Mojou voľbou bola premiéra hry „Maturitné stretko“ divadla Tandem.

Ako prezrádza samotný názov predstavenia, hlavnou témou bolo stretnutie spolužiakov, ktoré organizuje jedna z hlavných hrdiniek. Väčšina z nás už podobné stretnutia zažila, sprevádzajú ich úsmevné spomienky na študentské rsz__mg_7738časy, prelínajúce sa so súčasným životom každého z nás. Toto pomaturitné stretnutie je však v niečom odlišné, rieši sa v ňom stará nenaplnená láska, aj nevyriešené spory z minulosti. Očakávania diváka sú možno na vyššej úrovni akú ma divák možnosť vzhliadnuť, no i jednoduchá a trochu nerozvinutá zápletka dokáže v divákovi vyvolať krásne spomienky na študentské časy. Bolo by dobré túto zápletku divákovi  viac objasniť, nakoľko táto dejová línia bola potlačená do pozadia a divák nemal možnosť pochopiť kroky jedného z hrdinov, ktoré ho k násiliu a vybavovaniu si starých krívd viedli. Autor by sa tejto téme mohol venovať viac, lebo ako v nenaplnenej láske, tak i v násilí páchanom na ženách možno divákovi poskytnúť väčší priestor na premýšľanie.

Samotné herecké výkony boli profesionálne a nadšenie bolo z hercov cítiť od samotného začiatku. Musím uznať, že spievať, tancovať a popritom „hrať“ je neskutočne náročné a preto majú účinkujúci môj veľký obdiv. Jediným nedostatkom, ktorý som mala možnosť postrehnúť bola slabá interakcia hercov s divákom, no keď k nej dochádzalo boli reakcie publika veľmi pozitívne. Umelci by sa nemali báť intenzívnejšieho očného kontaktu a práce s publikom.

Keď sa podujatie rozhodnete navštíviť, čaká vás skupina mladých ľudí a predstavenie plné vtipných dialógov, spevu a tanca. Herci tohto mladého divadla majú môj veľký obdiv, lebo vo voľnom čase a v limitujúcich podmienkach, dokázali vytvoriť a nacvičiť naozaj zaujímavé a hodnotné divadelné predstavenie.

Pôsobenie Divadla Tandem budeme aj naďalej sledovať. Plánujeme vám priniesť rozhovory s jeho predstaviteľmi aj samotnými hercami.

Maturitné stretko

autor: Katarína Kvasňovská